- 1. Temei legal: art.6 din Legea 9/1998, art.5 al.1 din Legea 290/2003
- OP nr. 83/2018;
- Componenţă:
- Prefectul, preşedintele comisiei;
- directorul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice;
- directorul Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală;
- directorul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Neamt;
- şeful Direcţiei Judeţene a Arhivelor Naţionale;
- şeful Inspectoratului Teritorial în Construcţii;
- directorul Direcţiei Silvice;
- un consilier juridic desemnat de prefect şi un notar public desemnat de Ministerul Justiţiei, la propunerea Uniunii Naţionale a Notarilor Publici; Comisia funcţionează în cadrul Instituţiei prefectului.
- Principalele atribuţii:
- comisiile judeţene primesc, verifică şi rezolvă cererile de acordare a compensaţiilor;
- hotărârile privind acordarea compensaţiilor se dau în termen de cel mult 6 luni de la primirea cererilor;
- hotărârile se adoptă cu majoritatea voturilor membrilor comisiei şi se comunică comisiei centrale, spre validare, precum şi solicitantului.