- titularul actului sau soțul/soția ori o ruda pâna la gradul II a acestuia are domiciliul/ultimul domiciliu;
- emitentul actului are sediul.
Având în vedere situația epidemiologică generată de COVID-19, Prefectul județului Neamt a emis Ordinul nr. 203/15.05.2020 prin care a dispus prelungirea termenului de suspendare a activităților de primire a cetăţenilor în audienţă, relații cu publicul, registratură generală şi apostilare a actelor oficiale administrative, pe toată perioada de alertă, urmând ca în funcție de evoluția situației, să se dispună noi ordine.
Având în vedere situația epidemiologică generată de COVID-19, persoanele fizice și juridice care doresc apostilarea actelor oficiale administrative vor putea depune actele doar prin corespondență, la adresa: Instituția Prefectului județul Neamt, municipiul Piatra Neamt str. Alexandru cel Bun nr. 27, cu îndeplinirea condițiilor prevăzute de art.8 din Instrucțiunile MIRA nr.82/2010 privind organizarea și desfășurarea activității de eliberarea apostilei pentru actele oficiale administrative, cu modificările și completările ulterioare: „Solicitanții pot depune documente și prin corespondență, dacă sunt îndeplinite următoarele condiții: a) actul pentru care se solicită eliberarea apostilei este însoțit de documentele prevăzute la art.6 și 7; b) documentele sunt transmise printr-un serviciu de curierat rapid, cu confirmare de primire; c) contravaloarea cheltuielilor ocazionate de transmiterea actului și a apostilei către solicitant sunt suportate de către acesta.”
Informații suplimentare se pot obține la numerele de telefon 0233/211568 și 0233/218500, scriind la adresa de e-mail apostila@prefecturaneamt.ro sau prin corespondența scrisă la adresa instituției.